fbpx

Gomasio – sezamová soľ

Sezam je výborným zdrojom vápnika a pre nás, čo nejeme mlieko, je to chutná potravina, ktorá ho má oveľa viac ako mlieko.

Pre tých čo nasledujú makrobiotickú stravu gomasio asi nieje novinkou. Pre mňa pri čínskej dietetike bolo prekvapením, lebo som ho dovtedy nikdy nejedla.

Sezam obsahuje aj veľa magnézia, ktoré je skvelé na uvoľnenie kŕčov.

 

Čo budeme potrebovať:

  • 15 PL sezamových semienok – ja som použila biele nelúpané a čierne
  • 1 PL soli – ja som použila sivú keltskú

Postup:

Na panvici si nasucho zohrejeme lyžicu soli, po chvíli pridáme semená a pražíme za stáleho miešania,až kým nezačnú praskať a lietať z panvice dajte im 2-3 minúty.

Potom masu necháme vychladnúť. Po vychladnutí krátko pomelieme v kávovom mlynčeku, tak, aby niektoré semienka zostali celé.

 

Môžeme pridať aj riasy ako wakame a nori, ak však chceme nízko sodíkové dochucovadlo slaných jedál, tak ich radšej vynechajme.

Ja som si dala lyžičku gomasia do praženice s hubami a bolo to vynikajúce, aj keď vďaka čiernemu sezamu to na prvý pohľad nevyzerá lákavo.

gomasio

Prečo som si vybrala Keltskú soľ:

  • Alkalizuje telo
  • Vyrovnáva krvný cukor
  • Vylučuje hlieny
  • Obsahuje veľa minerálov
  • Upravuje krvný tlak a tep
  • Podporuje dobrý spánok

Táto soľ je prirodzene vlhká, dodnes sa vyrába ručne soľnými farmármi v Bretónsku.

 

Dobrú chuť!

Páčil sa Vám článok? Pomôžte mu zdieľaním.

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.